کلینیک درد نفس / مقالات / ازن تراپی چیست و چه تاثیری در روند درمان بیماری ها دارد؟

ازن تراپی چیست و چه تاثیری در روند درمان بیماری ها دارد؟

ازن تراپی

درمان درد بدون جراحی چگونه امکان پذیر خواهد بود؟

ازن تراپی چیست؟

روند انجام ازن تراپی چگونه است؟

مزایای انجام ازن تراپی چیست؟

در طول دو دهه اخیر انواع روش هایی که به عنوان روش های درمانی بدون جراحی شناخته شده اند توانسته اند با اثبات خود به عنوان روش های درمانی موفق و تاثیر گذار تا حد زیادی به بهبود وضعیت جسمی افراد کمک کنند.

یکی از انواع روش های درمانی بدون جراحی ازن تراپی است. ازن تراپی در بسیاری از کلینیک درد و تخصصی از سوی بهترین متخصصین این حوزه برای بسیاری از افراد انجام شود.

با توجه به اثبات کارآمدی و ثمر بخشی این روش خوشبختانه بسیاری از افراد به این روش درمانی روی آورده اند و تلاش می کنند که از این روش درمانی برای درمان مشکلات مختلف خود کمک بگیرند.

در ادامه همین نوشتار تلاش می کنیم که معرفی کامل و دقیقی داشته باشیم تا همه کسانی که در خصوص این روش درمانی یعنی ازن تراپی آگاهی چندانی ندارند آگاهی بیشتری کسب کنند.

ازن تراپی

ازن تراپی چیست؟

ازن تراپی از جمله روش های درمانی غیر جراحی محسوب می شود که با بکارگیری ترفندهایی می توان به کاهش دردهایی کمک کرد.

روند انجام این روش درمانی چنین است که ابتدائا از انواع بی حس کننده های موضعی استفاده می شود تا درد و ناراحتی متوجه بیمار نشود.

بعد از اینکه منطقه مورد نظر بی حس شد از طریق سرنگ هایی مخصوص گازهایی تزریق می شود که می تواند در بهبود وضعیت جسمی بیماران تاثیراتی در کوتاه ترین زمان داشته باشد.

مزایای انجام ازن تراپی چیست؟

واقعیتی که وجود دارد این است که ازن تراپی از جمله روش های درمانی است که مزایا و نتایج مثبت اثبات شده ای دارد. از این رو کاملا می شود مدافعانه از این روش درمانی صحبت کرد.

از جمله مزایای این روش درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بعد از انجام ازن تراپی در کوتاه ترین زمان پاسخ درمانی خود را آشکار خواهد کرد.
  • ازن تراپی بدون هیچ گونه عارضه جانبی تاثیرات درمانی خود را آشکار خواهد ساخت.
  • این روش درمانی بدون هیچ گونه نیازمندی به مکمل های درمانی از جمله قرص ها می تواند تاثرات درمانی داشته باشد.
  • ازن تراپی تاکنون هیچ گونه عارضه های درمانی بعد از خود به جای نگذاشته است و گزارش هایی را با این موضوع نداشته ایم.
  • این روش در کمترین زمان ممکن قابل انجام است. بنابراین زمان زیادی را قرار نیست که برای انجام آن اختصاص دهید.
کلینیک فوق تخصصی درد نفس با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های ۲۶۳۵۰۱۸۵ – ۲۶۳۵۰۳۶۵ – ۰۹۱۲۱۸۸۷۹۴۷ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام کلینیک فوق تخصصی درد نفس مراجعه کنید.

ازن تراپی در درمان کدام بیماری ها می تواند اثر بخش باشد؟

طیف گسترده ای از بیماری ها را می توان با ازن تراپی درمان نمود. بنابراین می توان صرفا به بخشی از بیماری هایی که در روش ازن تراپی قابل درمان هستند اشاره کرد.

1. درمان بسیاری از درد های مفصلی و عضلانی
  2. درمان عفونت در نواحی دندانی
  3. درمان درد نواحی لگنی
  4. درمان درد هایی که ناشی از تمارین ورزشی مختلفی شکل می گیرد یا آسیب هایی که در طول انجام فعالیت های ورزشی رخ می دهد.
  5. شکستگی هایی که در نواحی مختلف بدنی رخ می دهد در صورتی که دردناک باشند در کوتاه ترین زمان قابل درمان با ازن تراپی خواهند بود.
  6. درمان جراحت ها و آسیب هایی که در نواحی زانوها ایجاد می شود و موجب دردناکی این بخش های بدن می شود
  7. درمان دردهایی در نواحی کمر
  8. درمان درد هایی که در نواحی گردن افراد رخ می دهد.
  9. درمان آرتروز در نواحی لگنی و زانو
  10. درمان دردهای سیاتیک
نجات از سیاتیک

نکاتی کلی و ضروری در زمینه ازن تراپی

• ازن تراپی با عارضه های خطرناک و پیامدهای آسیب زا همراه نخواهد بود، اما در اکثر موارد که تزریق انجام می شود به دلیل اینکه سوزن وارد بدن می شود بعد از تزریق یکسری تورم هایی ایجاد می شود که کاملا طبیعی است و در کمترین زمان ممکن از بین می رود.
  • تعداد جلسات ازن تراپی بسته به اینکه تا چه میزان درد و مشکلات افراد جدی باشد متغیر است، اما در حالت عادی یک جلسه تزریق می تواند تاثیرات بسیار زیادی در کاهش دردها و عارضه های ناشی از بیماری ها داشته باشد.
  • این روش درمانی از سوی بسیاری از پزشکان مورد تایید است و هیچ گونه مشکلی را برای افراد ایجاد نمی کنند.
  • بعد از اینکه تزریق ازن انجام شد مراقبت هایی باید صورت گیرد که از جمله مهم ترین مراقبت ها، مراقبت در رفتار غذایی می باشد. در رژیم غذایی باید همواره از پروتئین ها استفاده کنند. از جمله اینکه انواع ویتامین ها از جمله ویتامین سی، ب کمپلکس و ویتامین آ استفاده کنند تا روند درمانی بهتر ادامه پیدا کند.

آخرین نکته ای که به عنوان خاتمه بحث باید عنوان کنیم این است که بسیاری از افراد برای انجام ازن تراپی و در خصوص انتخاب بهترین متخصصین این حوزه و نیز در خصوص بهترین مراکز درمانی ابهام دارند و دچار سردرگمی هستند.

نکته ای که باید در این زمینه بگوییم این است که ازن تراپی جز روش هایی است که بهتر است توسط متخصصین درد و افراد خبره انجام گردد، تا نتایج درمانی درخشانی داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید.