درمان انواع درد

درمان درد

یکی از مسائلی که وجود دارد این است که افراد دردهایی در نواحی مختلف بدنی خود تجربه می کنند که بسیار احساس ناخوشایندی است. برای مثال افراد در رده های سنی مختلف در بخش های مختلف بدنی و جسمانی دردهایی را به طور جدی و یا خفیف ولی مستمر تجربه می کنند. واقعیت این است که در بسیاری از موارد دلایل درد ها مشخص است ولی در پاره ای از موارد علت دردها مشخص نیست.

در نوشتاری که در پیش رو دارید در صدد هستیم که در زمینه درمان دردهایی که در نواحی مختلفی همچون گردن، لگن، استخوان پا و دست ها و کمر که به روش های مختلفی قابل انجام است مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم.

درمان انواع درد

چه دلایلی موجب بروز درد می شود؟

واقعیت این است که تجربه درد از جمله مسائلی است که معلول علت های متعدد و مختلفی است که باید با بررسی های دقیق و علمی از سوی متخصصین این دلایل تعیین شود. اما به طور کلی علت های مختلفی که می تواند منشا بروز درد در نواحی مختلف جسمانی باشد از این قرار است:

افزایش سن؛ زنان و مردان زمانی که با افزایش سن مواجه می شوند قطعا به دلیل تحلیل قوای جسمی و عضلات و کاهش توانایی های جسمی درد هایی را تجربه خواهند کرد. زیرا زمانی که افراد سن شان بااتر می رود بسیار از دستگاه های مقاومت بدنی شان تحلیل می رود.

صدمات و ضربه ها؛ این دلیل نیز از جمله دلایلی است که برای مثال با پرت شدن از بلندی یا افتادن شی ای سنگین روی بخش های مختلف بدنی و یا با تصادفات می تواند در ایجاد درد های بدنی نقش داشته باشند.

بیماری های مختلف؛ افراد زمانی که با بیماری های مختلفی روبرو می شوند قطعا با اختلال در روند طبیعی جسمی شان روبرو خواهند شد. بنابراین دستگاه جسمانی نمی تواند به طور طبیعی فعالیت کند در نهایت درد هایی را در بخش های مختلف بدنی ایجاد می شود.

ریشه های عصبی؛ در برخی از مواد برخی از اختلالات روانی در بخش های جسمانی تاثیر می گذارد و افراد درد هایی را به طور مبهم تجربه می کنند. (البته این بخش از دردها باید در حوزه روان شناسی و روان پزشکی مورد بررسی قرار گیرد).

انواع درد های بدنی

درد ها طیف گسترده ای که دارند که شایع ترین آنها از این قرار است:

درد هایی در نواحی

• کمر
  • لگن
  • ساق پا
  • ساق دست
  • آرتروز گردن
  • دیسک کمر
  • ران ها
  • زانوها
  • شانه ها
  • سر

انواع روش های درمانی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید بدان توجه کنید این است که روش درمان بیماری ها با توجه به علتی که موجب درد شده است تعیین می شود.

اما این روزها شیوه های درمانی متعددی وجود دارد که می تواند در حوزه های مختلف درمانی بکار گرفته شود. از جمله مهم ترین روش های درمانی که این روزها به  عنوان نوین ترین شیوه های درمانی شناخته می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• اوزون تراپی یا اوزون درمانی
  • لیزر درمانی

فیزیوتراپی

این روش درمانی در چند ساله اخیر رشد و گسترش زیادی پیدا کرده است، زیرا که در طی این سال ها توانسته در درمان بسیاری از بیماری ها و درد ها در بخش های مختلف بدنی تاثیر گذاری جدی داشته باشد.

در این روش افراد تحت نظر فیزیوتراپیست حرکات و فعالیت های بدنی خاصی را انجام می دهند که این فعالیت ها در نهایت منجر به این اتفاق می شود که درد ها تسکین پیدا کنند. برای مثال کسانی که دچار گرفتگی های عضلانی می شوند این روش درمانی تا حد زیادی می تواند در بهبود وضعیت بدنی آنان اثر گذار باشد.

اوزون تراپی

اوزون درمانی یکی از نوین ترین روش های درمانی است که اثرگذاری جدی در روند درمان دارد. البته متاسفانه بسیاری از افراد در زمینه این روش درمان اطلاعات زیادی ندارند و عدم آگاهی موجب شده است که تاثیرات این روش درمانی گاها مغفول باقی بماند، اما باید گفت این روش درمانی این روزها برای درمان بسیاری از مشکلات جسمی بکار گرفته می شود و جز روش های درمانی به شمار می آید.

نحوه انجام اوزون درمانی چنین است که در نواحی خاصی از بدن گازی تزریق می شود که این گاز می تواند در بدن نشانه های بهبودی را حاصل کند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این روش درمانی درد و ناراحتی به خصوصی را برای افراد ایجاد نمی کند و نیز آنکه دارای عارضه های خطرناک و منفی نمی باشد.

اوزون درمانی آثار درمانی بسیار زیادی دارد بدین نحو که تمامی التهاباتی که در بدن ایجاد می شود را از بین می برد و نیز درد ها را تسکین می دهد. برای مثال در درمان دیسک کمر یا بسیاری از التهاباتی که ایجاد شده اند این روش درمانی بهترین گزینه درمانی است.

زمانی که گازهایی مخصوص به بدن افراد تزریق می شود با فعل و انفعالاتی که میان آن ها با هورمون ها و مواد داخلی بدن ایجاد می شود بدین منجر می شود که کاهش درد و کاهش التهابات رخ دهد.

لیزر درمانی

می توان گفت لیزر ها نیز از جمله مهم ترین ابزار آلات درمانی هستند که در دو دهه اخیر در تمامی بخش های درمانی ورود پیدا کرده اند و اثرات مثبت قابل توجهی را از خود بروز داده اند.

در واقع این روش درمانی با بکار گیری انواع لیزرهایی که در حوزه پزشکی تولید شده اند می توانند بسیاری از مشکلاتی که در بدن افراد ایجاد شده اند را برطرف کنند.

کلینیک فوق تخصصی درد نفس با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 26350185 – 26350365 – 09121887947 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام کلینیک فوق تخصصی درد نفس مراجعه کنید.

در پایان به عنوان سخن پایانی این نکته را باید یادآور شویم که علاوه بر چند روش درمانی ذکر شده روش های بسیار دیگری برای درمان انواع دردها وجود دارد که براساس نوع درد و بیماری متفاوت می باشد، همچنین توجه نمایید که برای انجام انواع اقدامات تشخیصی و درمانی باید از بهترین و معتبر ترین کلینیک درد که به ارائه خدمات درمانی برای بهبود وضعیت های درمانی مشخصی می پردازند کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین کلینیک درد در تهران مراجعه نمایید.

یک × دو =